уторак, 29. јул 2014.

Znam da svakog čitaoca ove moje zbirke recepata, interesuje, ko stoji iza ovih strana.

Ja sam Nadica,
majka jednog Stefana i jedne Nevene, supruga jednog Branka, rođena sam u Beloj Crkvi u Banatu. Tu sam živela do devetnaeste godine… bez ambicije da od života uzmem bilo šta što mi ne pripada, ali i bez straha da živim sa onim što mi je, bez moje volje i znanja, predodređeno.
Po završenoj jednoj značajnoj etapi života, zaposlila sam se u Beogradu i tu ja provodim svoj životni /radni vek. Od prvog razreda osnovne škole, pa četiri razreda srednje, sa jednog istog prozora, sa koga nebo nema uvek istu boju ni vrt isti miris, snevala sam brojne snove … planirala mirnu i toplu budućnost. Nisam štedela sebe, niti sam znala niti sam htela. U dubinama svoje duše nalazila sam beskrajne prostore koji su me snažili da istrajem u svemu o čemu sam maštala, ma koliko to izgledalo daleko, tajanstveno, nedodirljivo.
Bila sam tragalac, neumorni ronilac u prostore knjiga, slika, muzike, prirode, boja… Bilo je beskrajno mnogo pitanja koja su me opsedala, nekada surovo bolna, nekada prividno nevažna, ali je uvek, ma koliko truda ulagala, ostajala i poneka nedorečenost koja je stvarala opori ukus da je u životu sve moguće, ali da se često upravo to ne dogodi.
Danas, kada mislim da sve razumem i znam, kada pokušavam da opravdam druge, i sebe, ja osećam da sam pronašla onu zlatnu nit spokojstva kojom se vedri nebo u sumračnim noćima. Pronalazim smisao i radost života, bar u onom segmentu koji čini suštinu mojih godina, upravo na stranicama ovog sajta i čini me zadovoljnom.
Zato, sa radošću poklanjam ove stranice svima onima koji ga posećuju, sa nadom da će ispuniti njihova očekivanja.
Osim mog redovnog posla koji je jako naporan i odgovoran, od uvek mi je veliki hobi bilo gajenje cveća i kuhinja, posebno priprema i ukrašavanje kolača i torti, napravila bezbroj rođendanskih i svadbenih torti, dočekivala, ispraćala i oduševljavala svoje rođake i prijatelje, ali na žalost vrlo malo imam sačuvanih fotografija.
Većinu recepata koje ćete ovde naći zapisivala sam i čuvala kao što su naše babe, majke i tetke zapisivale i čuvale u sveskama (često nenamerno uflekanim uljem ili šećerom, kao jednim od „dokaza” da su ih nebrojano puta pravile). To je bilo vreme kada nije bilo interneta i časopisa o kulinarstvu.
U želji da sačuvam svoje uspomene i recepte, a i da podelim svoju „ljubav“ sa vama, odlučila sam javno da publikujem svoje specijalitete. Svi moji recepti koje ćete ovde pronaći, su maksimalno jednostavno prikazani i prilagođeni svakodnevnom životu. Ne mislim da recepti treba da budu tačni u gram, uvek treba uneti dozu kreativnosti, mogućnosti i mašte.
Svaki recept je samo uvod. Bogatstvo ukusa i mirisa dolazi iz vrhunskih sastojaka, ljubavi i mašte.
Takodje sam želela da na ovom sajtu prikažem i neke običaje u vreme praznika i običaje nas Srba.
Potrudiću se i da ovo mesto učinim prijatnim kutkom gde ćemo se okupljati željni nežnosti i mira.
Biće mi drago ako mi se u što većem broju javite i date podršku u mom projektu, kao i za savete ili objašnjenja za neke od mojih recepata i objava.
Srdačno, Vaša Nadica - Sosa
Svima vama želim prijatne trenutke koje ćete provesti na ovim stranicama!





Нема коментара:

Постави коментар